A A A K K K
для людей із порушенням зору
Чечельницька громада
Вінницька область, Гайсинський район

Заміна паспорта України на ID КАРТКУ нового зразка

Дата: 26.01.2022 10:13
Кількість переглядів: 395

Заміна паспорта України на ID КАРТКУ нового зразка

З 11.01.2016 року наша держава громадянам своєї країни почала надавати паспорт громадянина України нового зразка у вигляді картки виготовленої із пластику, яка має ID безконтактний носій в електронному вигляді.

Людина, яка має статус громадянина нашої держави, має повне право отримати ID-паспорт. Для цього їй слід звернутись до міграційної служби.

Отримання та заміна паспорта на id картку

ID-паспорт українці можуть отримати при досягненні ними віку 14/25 років (у 25 та 45 років, коли необхідно зробити вклеювання фото у паспорт). Водночас, якщо отримувати паспорт вперше, громадянам, 14-річного віку, адміністративний збір не сплачується, тобто цій категорії такий документ видається без оплати. При наступному оформленні адміністративний збір сплачується та становить десять відсотків мін.з.п. Якщо ж оформляти паспорт через сервісний центр, необхідно оплатити послуги цього самого центру.

Так, зробити заміну паспорта на ID-картку можливо у будь-який зручний момент. Більш того граничного терміну дії паспорта як книжечки (зразок 1994 року) законодавець не встановив, відповідно обов'язкова заміна паспорта на ID – карту не встановлено.

Разом про те, заміна паспорта на ID-картку здійснюється у разі втрати, крадіжки чи псування документа, зміні персональних даних власника.

17 березня 2020 року почав діяти ЗУ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)». У ньому закріплено, що у термін дії карантину припиняють працювати терміни, протягом яких необхідно переоформити документи. Цей термін враховується під час зупинення обмежень і триватиме з розрахунку часу, що закінчувався до настання вжитих заходів. І місцем оформлення паспорта може бути будь-яке уповноважене місце звернення.

Також, згідно з дорученням ДМС від 03.03.2021 №19 «Про організацію надання деяких адміністративних послуг на період дії карантину», під час обмежувальних карантинних заходів припинено знищення виготовлених паспортів, які не отримали заявники.

Чи потрібно міняти ID-паспорт при настанні 25/45 років?

Якщо робиться паспорт при виповненні 14-ти літнього віку, він діятиме лише 4 роки. А вже після повноліття він видається на десятирічний термін.

Якщо протягом одного місяця після виконання 25/45 років не звернутися до міграційної служби для вклеювання фото в паспорт формату 1994 року, то тоді йому може бути виданий тільки ID-паспорт і в цьому випадку його попередній паспорт у вигляді книжки буде недійсним. І тільки тоді буде обов'язковим поміняти паспорт на ID картку.

Отже, на підставі ЗУ «Про Єдиний Державний Демографічний Реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, що засвідчують особу або її спеціальний статус» оформлення паспорта громадянина нашої держави вперше надається паспорт ID. Отримання паспорта на кшталт 1994 року як книжки міграційної служби є неможливим.

Які документи потрібні для заміни паспорта на ID-картку

Щоб здійснити обмін паспорта заявник повинен зібрати таку документацію:

  • паспорт, що підлягає обміну;

  • документацію, що підтверджує обґрунтування для обміну;

  • документ як свідоцтво, якщо ця особа без постійного місця проживання;

  • довідку про взяття на облік ВПО, якщо такими є;

  • документація що підтверджує особу заявника або його представника;

  • оплату або документ про звільнення від сплати адмінзбору;

  • документи про додаткові відомості:

  • про адресу проживання крім випадку якщо змінюється з книжечки;

  • про народження дітей;

  • про реєстрацію шлюбних відносин або їх розірвання;

  • документ про заміну прізвища чи імені;

  • ідентифікаційний код.

1 фото 10 х 15 см, якщо людина сама не може з'явитися (стан здоров'я, місця позбавлення волі).

Як отримати ID-картку в Україні

Щоб отримати сучасний безконтактний електронний паспорт необхідно:

  • зібрати необхідну документацію;

  • прийти до міграційної служби за пропискою або ЦНАП, або ж центру ДП «Документ».

Нагадуємо ,що за отриманням консультації та захистом своїх прав можна звернутися до Чечельницького бюро правової допомоги Гайсинського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги  з 09-00 год. до 18-00 год. за адресою: смт. Чечельник, вул. Свято- Михайлівська 7 або за телефоном (04351) 2-10-47, та безкоштовним номером 0 800 213 103, також за правовою інформацією заходьте на довідково-інформаційну платформу правових консультацій WikiLegalAid за адресою https://wiki.legalaid.gov.ua

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь