Подарункові сертифікати: який порядок розрахунків через РРО?
В наш час є звичайною справою дарувати на свята один одному подарункові сертифікати для подальшого розрахунку ними в різних мережах магазинів. Але така приємна для звичайних людей подія, як розрахунок сертифікатом, стає черговою проблемою для підприємців, які мають відобразити вказану операцію із застосуванням РРО/ПРРО.
Довідково:
Подарунковий сертифікат — це документ, який має номінальну вартість, що дорівнює авансовій оплаті за товар або послугу і яким в майбутньому зможе скористатися власник при розрахунку за конкретний товар або послугу, вказану в сертифікаті. Для зручності його використання подарунковий сертифікат має містити такі обов’язкові реквізити, як номінальна вартість, термін дії та назва магазинів або закладів, в яких можна скористатися даним сертифікатом.
За своєю суттю подарунковий сертифікат є інструментом стимулювання збуту, що фактично є маркетинговою складовою, його продаж ще не є продажем товарів, але переважно його гарантує. Тому якщо підприємство для стимулювання збуту своїх товарів або послуг використовує подарункові сертифікати, то радимо оформити організаційно-розпорядчий документ (наказ, положення тощо), у якому буде прописано механізм застосування в продажах подарункових сертифікатів, умови їх подальшого використання та інші специфічні умови.
Фактично при реалізації подарункового сертифіката/паливних карток суб’єкт господарювання отримує аванс за товар або послугу, які будуть реалізовані в майбутньому. Проте при продажу подарункового сертифіката здійснюється розрахунок, як правило готівкою, відповідно така операція є розрахунковою згідно зі ст. 2 Закону про РРО. Нагадаємо, що Закон про РРО визначає розрахункову операцію як отримання від покупця готівки або коштів з платіжної картки на місці реалізації товарів або послуг.
Цей же Закон зобов’язує всіх підприємців при здійсненні розрахункових операцій у готівковій формі або електронними платіжними засобами за товари або послуги провести такі розрахункові операції на всю суму через зареєстровані РРО або ПРРО та створити у паперовій або електронній формі розрахунковий документ. Тобто вже при продажу сертифіката продавець має відобразити таку операцію через РРО/ПРРО. При цьому в момент фактичного продажу товарів (послуг) така операція також має бути відображена через РРО/ ПРРО, і тут виникає запитання — чи є коректним подвійне відображення обсягів продажу по суті однієї операції?
Цьому питанню присвячено низку консультацій, розміщених на офіційному сайті податкової служби в ЗІР, які надають рекомендації щодо порядку проведення реалізації самого сертифіката (талонів/паливних карток) та подальший розрахунок ними.